TÉMY DIZERTAČNÝCH PRÁC
na stiahnutie → TU
DENNÁ forma štúdia – študijný program Hudobné umenie
→ KATEDRA KOMPOZÍCIE
Školiteľ: doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. – kompozícia
Téma: Hlas ako zvukovo-farebný kompozično-výrazový prostriedok v súčasnej hudbe
→ KATEDRA DYCHOVÝCH NÁSTROJOV
Školiteľka: doc. Mag. art. Ivica Gabrišová, ArtD. – flauta
Témy: 1. Podoby flautového koncertu v 21. storočí
2. Štylistické a interpretačné parametre prednesového flautového repertoáru požadovaného pre orchestrálne konkurzy
3. Ženy skladateľky v dejinách flautovej literatúry
4. Metamorfózy flauty v cyklických hudobných formách od baroka po súčasnosť
→ KATEDRA STRUNOVÝCH NÁSTROJOV
Školiteľ: Mgr. art. Ján Krigovský, ArtD. (f. m. doc.) – husle
Téma: Ciaccona v husľových koncertoch druhej polovice 20. storočia
EXTERNÁ forma štúdia – študijný program Hudobné umenie
→ KATEDRA STRUNOVÝCH NÁSTROJOV
Školiteľka: doc. Mgr. Zuzana Bouřová, Ph.D., ArtD. – viola
Téma: Literatúra 20. a 21. storočia pre violu
Školiteľka: prof. Viktória Herencsár, ArtD. – cimbal
Témy: 1. Interpretácia a implementácia hudobných značiek v tvorbe pre cimbal
2. Cimbal v cirkevnej hudbe
Školiteľka: prof. Jela Špitková – husle
Téma: 1. Interpretačné výzvy sonát pre husle a klavír C. Debussyho, M. Ravela a A. N. Skrjabina
2. Komparácia nahrávok husľových koncertov W. A. Mozarta v podaní významných interpretov 20. a 21. storočia
→ KATEDRA DYCHOVÝCH NÁSTROJOV
Školiteľ: doc. Mgr. art. Ronald Šebesta, ArtD. – fagot
Téma: Význam drevených dychových nástrojov vo francúzskej hudbe na prelome 19. a 20. storočia s osobitným zreteľom na komornú tvorbu s fagotom v pozícii hlasu s formotvorným významom
Školiteľ: doc. Mgr. art. Ronald Šebesta, ArtD. – klarinet
Téma: Klarinetové kvinteto ako špecifická formácia komornej hudby v historickom priereze od Mozarta až po súčasnosť
Školiteľ: Mgr. art. Igor Fábera, ArtD. (f. m. doc.) – hoboj
Téma: Najvýznamnejší predstavitelia francúzskej hobojovej školy a tvorba francúzskych hudobných skladateľov pre tento nástroj
Školiteľka: doc. Mag. art. Ivica Gabrišová, ArtD. – flauta
Téma: Hudobno-poetická rezonancia flautovej tvorby Carla Reineckeho v kontexte flautových diel jeho súčasníkov
→ KATEDRA VOKÁLNEJ INTERPRETÁCIE
Školiteľka: prof. Mgr. art. Mária Tomanová, ArtD. – vokálna interpretácia
Témy: 1. Koncepcia bel canta so zameraním na vokálnu pedagogiku talianskych škôl 19. storočia v interpretácii vybraných sopránových postáv
2. Interpretácia vybranej ruskej sopránovej piesňovej a opernej tvorby 19. storočia
3. Interpretačné špecifiká vokálnej tvorby Arona coplanda a Ralph Vaughana Williamsa
→ KATEDRA KLÁVESOVÝCH NÁSTROJOV
Školiteľka: doc. Mgr. art. Eva Varhaníková, ArtD. – klavír
Téma: Klavírna sonáta v období 19. storočia so zreteľom na diela F. Chopina, F. Liszta a J. Brahmsa
Školiteľ: prof. Marian Lapšanský – klavír
Téma: Klavír v piesňovej tvorbe skladateľov stredoeurópskeho regiónu v 20. storočí
→ Smernica
Smernica o doktorandskom štúdiu na FMU AU
→ Podanie elektronickej prihlášky
Na vyplnenie elektronickej prihlášky je potrebné sa prihlásiť na stránke: https://e-prihlaska.aku.sk
Uchádzač sa prihlasuje na štúdium vyplnením elektronickej prihlášky a jej následným odoslaním v stanovenom termíne na fakultu.
Elektronická prihláška bude sprístupnená nasledovne: doktorandi od 1. 4. 2023 do 31. 5. 2023.
Bližšie informácie na webovej stránke www.aku.sk (pre uchádzačov – prihlášky) alebo https://e-prihlaska.aku.sk
uchádzač: vyplní, potvrdí, vytlačí elektronickú prihlášku a odošle podpísanú s potrebnými prílohami (profesijný životopis, overené kópie dokladov o dosiahnutom vzdelaní, návrh projektu dizertačnej práce na vypísanú tému, umelecký projekt v podobe naštudovaného umeleckého repertoáru/kompozície, súpis svojich umeleckých výstupov alebo súpis výsledkov inej odbornej alebo umeleckej činnosti, ďalšie doklady požadované fakultou – doklad o zaplatení poplatku za prijímacie konanie a uvedie cudzí jazyk, z ktorého bude robiť skúšku na prijímacom konaní a iné) poštou na adresu fakulty.