DISKUSIA A KOMENTOVANIE PRíSPEVKOV
|
|
Prihlásené príspevky:
|
História umenia
|
|
|
Prof. Alexander Demchenko, PhD.
|
LUDWIG VAN BEETHOVEN IN THE CONTEXT OF HIS TIME TO THE 250TH ANNIVERSARY OF HIS BIRTH
|
LUDWIG VAN BEETHOVEN IN THE CONTEXT OF HIS TIME TO THE 250TH ANNIVERSARY OF HIS BIRTH
|
PhDr. Karel Dichtl
|
Modus a jeho metamorfizace ve struktuře jevištně dramatického odkazu Julese Masseneta
|
METASYMBOLISM OF ONOMATOPOEIC PARADIGMATICS IN
PFITZNER´S OPERA CHRISTMAS ELF
|
Mgr. Jozef Horváth
|
História a súčasnosť Dychového súboru Brodňanka
|
HISTORY AND THE PRESENT OF BRASS BAND BRODŇANKA
|
Mgr. art. Janka Jámborová
|
Autentickosť flautových sonát Johanna Sebastiana Bacha
|
AUTHENTICITY OF FLUTE SONATAS BY JOHANN SEBASTIAN BACH
|
doc. PhDr. Jiří Kusák, PhD.
|
Hudební výchova na Obchodní akademii v Moravské Ostravě v letech 1919-1939
|
MUSIC EDUCATION AT THE BUSINESS COLLEGE IN MORAVSKÁ OSTRAVA IN THE YEARS 1919–1939
|
doc. Mgr. art. Karol Medňanský, PhD.
|
Dielo Johanna Sebastiana Bacha – syntéza nemeckých tradícií 16. – 18. storočia
|
THE WORK OF JOHANN SEBASTIAN BACH – SYNTHESIS OF GERMAN TRADITIONS FROM THE 16TH TO THE 18TH CENTURIES
|
doc. Mgr. Martin Palúch, PhD.
|
Kompilačný film – prípadové štúdie
|
|
Mgr. Alžbeta Popaďáková
|
Osobnosť Ivana Sokola a jeho vplyv na vznik Medzinárodného festivalu v Košiciach
|
THE PERSONALITY OF IVAN SOKOL AND HIS INFLUENCE ON THE ESTABLISHMENT OF THE INTERNATIONAL ORGAN FESTIVAL IN KOŠICE
|
Bc. Kateryna Popovych
|
Pohľad na vývoj husľovej sonáty na Ukrajine
|
DEVELOPMENT OF THE UKRAINIAN VIOLIN SONATA
|
Interpretácia
|
|
|
Mgr. Barbora Bortlová
|
Problematika interpretace prvních sborů Václava Kálika (1891-1951)
|
Problematika interpretace prvních sborů Václava Kálika (1891-1951)
|
PhDr. Karel Dichtl
|
Metaznakovost zvukomalebné paradigmatiky v Pfitznerově opeře Vánoční víla
|
METASYMBOLISM OF ONOMATOPOEIC PARADIGMATICS IN PFITZNER´S OPERA CHRISTMAS ELF
|
PhDr. David Kozel, Ph.D.
|
Modalita jako topos hudební narativity
|
MODALITY AS A TOPOS OF MUSICAL NARRATIVITY
|
Mgr. Ivana Lacková
|
Hudobno-psychologická charakteristika postavy Carmen z rovnomennej opery Georga Bizeta
|
MUSICAL-PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF THE CHARACTER CARMEN FROM THE GEORGES BIZET OPERA OF THE SAME NAME
|
Mgr. Peter Pekarčík
|
Interpretačný pohľad na vybrané piesne z cyklu Krásna mlynárka, op. 25 ako príklad piesňovej tvorby skladateľa Franza Schuberta
|
INTERPRETATIVE VIEW OF SELECTED SONGS FROM THE CYCLE BEAUTIFUL MILLER, OP. 25 AS AN EXAMPLE OF SONG COMPOSITIONS BY COMPOSER FRANZ SCHUBERT
|
PaedDr. Miriam Žiarna, PhD., ArtD.
|
Hlasové figúry vokálnej metódy Estill Voice Training
|
FIGURES FOR VOICE THE VOCAL METHOD ESTILL VOICE TRAINING
|
Pedagogika
|
|
|
Dr hab. Miroslaw Dymon
|
EKSPRESJA W PSYCHOANALITYCZNYM UJĘCIU MUZYKOTERAPII
|
Expression in the psychoanalytical approach of musicotherapy
|
Mgr. Slávka Géczová
|
Využitie artefiletiky v zážitkovom vyučovaní
|
CUSE OF ARTEFILETICS IN EXPERIENTIAL TEACHINGUSE OF ARTEFILETICS IN EXPERIENTIAL TEACHING
|
Ákos Gocsál, PhD., assistant professor
|
AZ ALAPHANG TARTOMÁNYA ZENÉSZEK ÉS NEM ZENÉSZEK HANGOS OLVASÁSÁBAN
|
Musicians’ and non-musicians’ speaking fundamental frequency ranges in an oral reading taskoMusicians’ and non-musicians’ speaking fundamental frequency ranges in an oral reading tasko
|
Doc. PaedDr. Zuzana Chanasová, PhD.
|
Dieťa a stelesnená skúsenosť
|
CHILD AND EMBODIED EXPERIENCE
|
Hana Juhász Muchová, Mgr.
|
Výtvarná expresia a súčasné vizuálne umenie
|
ART EXPRESSION AND CONTEMPORARY VISUAL ART
|
Mgr. Miloš Kmeť, PhD.
|
Projektové metódy vo výtvarnej výchove
|
|
Ing. Mgr. Miroslava Knapková, PhD.
|
Hudba v pracovnom prostredí a vo voľnom čase zamestnancov
|
MUSIC IN THE WORKING ENVIRONMENT AND IN THE FREE TIME OF EMPLOYEES
|
doc. PaedDr. Mariana Kološtová, Ph.D.,
|
METAMORFÓZY SLOVENSKEJ ĽUDOVEJ PIESNE „DOBRÚ NOC, MÁ MILÁ“ V UČEBNICIACH HUDOBNEJ VÝCHOVY PRE NIŽŠIE SEKUNDÁRNE VZDELÁVANIE
|
METAMORPHOSES OF THE SLOVAK FOLK SONG „GOOD NIGHT, MY DEAR“ IN THE TEXTBOOKS OF THE MUSIC EDUCATION FOR LOWER SECONDARY EDUCATION
|
Mgr. Martin Kratochvil, PhD.
|
REPETÍCIA, VZOR a RYTMUS Opakovanie ako metóda tvorby artefaktu
|
REPETITION, PATTERN and RHYTHM Repeating as a method of artwork composition in practice
|
Nataliia Kysil
|
Развитие креативности и предпринимательства учителя в Чехии, Словакии и на Украине
|
DEVELOPMENT OF CREATIVITY AND ENTREPRENEURSHIP OF MUSIC TEACHERS IN THE CZECH REPUBLIC, SLOVAKIA AND UKRAINE
|
Irena Medňanská. Prof. Mgr. Art. PhD.
|
Reflexia výučby hudby počas pandémie na vybraných školách formálneho vzdelávania
|
TEACHING MUSIC DURING A PANDEMIC IN SELECTED FORMAL EDUCATION SCHOOLS
|
PaedDr. Renáta Pondelíková, PhD.
|
Nikdy nie je neskoro. Vizuálna gramotnosť ako životná zručnosť
|
IT´S NEVER TOO LATE. VISUAL LITERACY AS A LIFE SKILL
|
Mgr. Art. Anabela Sládek ArtD.
|
Úvod do problematiky špecifík hodnotenia digitálnej tvorby študentov výtvarnej výchovy
|
INTRODUCTION TO THE EVALUATION SPECIFICS FOR ASSESSING DIGITAL CREATIONS OF STUDENTS OF ART EDUCATION
|
PaedDr. Dagmar Strmeňová, PhD.
|
UMENIE AKO PROSTRIEDOK ROZVOJA MULTIKULTÚRNYCH KOMPETENCIÍ
|
ARTS AS MEANS OF DEVELOPING MULTICULTURAL COMPETENCES
|
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.
|
Hudební umění a jeho místo v doktorském studijním programu Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika (případová studie)
|
THE ART OF MUSIC AND ITS PLACE IN THE DOCTORAL STUDY PROGRAMME OF SPECIALIZATION IN PEDAGOGY, STUDY FIELD OF MUSIC THEORY AND PEDAGOGY (CASE STUDY)
|
doc. Jana Škvarková, ArtD.
|
Hra na klavíri ako profilový predmet na vysokej škole umeleckého zamerania
|
PLAYING PIANO AS A PROFILE SUBJECT AT THE UNIVERSITY WITH THE ARTISTIC FOCUS
|
Mgr. Yulia Teteriuk-Kinch
|
МУЗИЧНА ОСВІТА СЛОВАЧЧИНИ ОЧИМА ПЕДАГОГА З УКРАЇНИ
|
Music education in Slovakia through the eyes of a Ukrainian teacher
|
doc. Zlata Vašašová, PhD. PaedDr. Mária Strenáčiková, PhD
|
HUDOBNÍK-LÍDER NA PÔDE UMELECKEJ ŠKOLY
|
MUSICIAN-LEADER ON THE GROUND OF AN ART SCHOOL
|
PhDr. Jaromír Zubíček, ArtD.
|
Problematika interpretačních soutěží a jejich vliv na výuku žáků v základních uměleckých školách
|
THE ISSUE OF INTERPRETATION COMPETITIONS AND THEIR INFLUENCE ON THE TEACHING OF PUPILS IN BASIC ART SCHOOLS
|
Súčasné umenie
|
|
|
Mgr. Lenka Bednárová
|
Možnosti hudobného a tanečného vyjadrenia žalmov vo chválovej hudbeMožnosti hudobného a tanečného vyjadrenia žalmov vo chválovej hudbe
|
RESOURCES OF MUSICAL AND DANCE EXPRESSION OF PSALMS IN WORSHIP MUSIC
|
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD
|
PRIESTOR V AKČNOM UMENÍPRIESTOR V AKČNOM UMENÍ
|
SPACE IN ART ACTION
|
Enrique Martínez, M.A.
|
Flamenco that left us
|
Flamenco that left us
|
MgA. Lic. Markéta Schaffartzik, DiS.
|
NODO aneb festival soudobé operní tvorby
|
NODO AS THE FESTIVAL OF CONTEMPORARY OPERA WORKS
|
Mgr. Daniela STŘÍLKOVÁ, Ph.D.
|
Vzpomínky na skladatele Igora Katajeva
|
MEMORIES TO IGOR KATAJEV
|
prof. Mária Tomanová, ArtD.
|
Osobnosť barytonistu Štefana Babjaka
|
THE FIGURE OF THE BARITONE ŠTEFAN BABJAK
|